Som de fleste beboere sikkert har fått med seg, så ble det sendt ut en SMS fra Comvie idag:
Styret i Comvie har besluttet å innstille TV til våre ca 400 kunder da vi har fått for store tekniske og økonomiske utfordringer med å holde en god løsning oppe. Vi beklager dette på det sterkeste. Ta kontakt med deres netteier OpenNet for mer informasjon. Hilsen Comvie AS
I eposter styret har mottatt fra OpenNet står det:
For at vi i OpenNet skal kunne oppfylle de forpliktelser vi har til våre kunder, vil vi umiddelbart starte arbeidet med å flytte TV-distribusjonen til en leverandør som har oppdatert sine TV-plattformer, og kan sende ut TV på de samme dekoderne som dere allerede har stående hos deres beboere.
En slik omlegging tar nødvendigvis noen dager, men det er ingen grunn til å tro at flere kanaler vil forsvinne før et skifte av leverandør er gjennomført.
…..
OpenNet garanterer at dere vil ha minst de samme kanalene som tidligere etter et leverandørbytte, kanskje får dere også noen nye kanaler, mer informasjon om dette kommer innen kort tid.
….
Comvie har ikke informert OpenNet om hva som skjer videre, men det er grunn til å tro at alle tjenester, og alle kunder i Comvie vil bli berørt. Det bør derfor ikke betalt noe forskudd på tjenester, men faktura for tjenester som allerede er levert bør naturligvis betales.
Dersom det nå blir gjennomført et bytte av leverandør vil fakturaen for TV-tjenester i fremtiden komme fra OpenNet.
OpenNet har nevnt SnapTV som mulig alternativ til Comvie. Styret beklager dette og jobber for å finne en løsning på dette så fort som mulig.