Styret har (med god grunn) mottatt mange klager på tv-kvaliteten til SnapTV (eksempler på dårlig bildekvalitet fra august og et fra september) og noen klager på internetthastigheten til Bahnhof (OpenNets internettleverandør). Det er bare å beklage på deres vegne at bildet hakker ofte og at nettet til tider er tregt.
OpenNet sin avtale med Homebase avsluttes den 30. september og alle kunder vil da få tilbud om å bytte til Viasat eller SnapTV. Det vites ikke om bildekvaliteten vil bli bedre ved å bytte til Viasat. For mer informasjon om SnapTV, les SnapTV sitt nyhetsbrev.
Roar Eckermann, daglig leder i OpenNet Norge AS, forklarer om problemene med OpenNet og SnapTV:
Det har dessverre vært perioder hvor feilsøking og ”prøve/feile-metoden” kan ha gjort vondt verre, men mye er gjort, og det meste er nå relativt bra….
Med de siste utbedringer som er gjort (senest i forrige uke), kan vi ikke se at TV-tjenesten har vesentlige feil eller mangler. Det forekommer fortsatt sporadisk hakking i TV-bildet, men ikke av en slik art som tidligere, og ikke mer enn at løsningen ser ut til å tilfredsstille de kvalitative krav man bør forvente. Det er ikke lenger stadig hakking/feil i TV bildet, og lyd-problemene er borte. (pr. dags dato). Vi har løpende overvåkning av TV-tjenesten, og kan ikke se vesentlige feil i denne nå. Ber om konkrete tilbakemeldinger dersom dere erfarer noe annet.
Borettslaget har en kontrakt å forholde oss til og kan dermed ikke si opp denne uten videre slik flere beboere ønsker. Men styret har en løpende vurdering av leveranseevnen til OpenNet og samtidig en løpende dialog med selskapet.
Beboere oppfordres derfor til å kontakte OpenNet og SnapTV direkte med konkrete tilbakemeldinger. Spørsmål og klager som angår tv, rettes direkte mot SnapTV på support@snap.tv. Mens internettrelaterte spørsmål/klager rettes mot service@opennet.no. Fint om beboere legger styret@ivi.no på kopi ved slike henvendelser slik at vi har en oversikt over henvendelsene som kommer inn.